Marka Bilstein przygotowała osobną linię amortyzatorów do kamperów. W ofercie są już dwa rozwiązania - klasyczna konstrukcja oraz referencje oparte na autorskiej technologii DampMatic. W ofercie są dwie linie amortyzatorów. Do Replacement należy seria B4, która w stu procentach jest odpowiednikiem montowanych fabrycznie części. W Performance można znaleźć ich odpowiedniki pod oznaczeniem B6. Charakteryzują się one wyższymi parametrami użytkowymi, w tym siłą tłumienia. To właśnie one zalecane są dla użytkowników pojazdów mocniej obciążonych, np. holowaniem przyczepy czy ładunkiem.
- W ostatnim czasie zauważalnie wzrosła sprzedaż amortyzatorów serii B6 do pojazdów użytkowych. Po zamówionych referencjach widać, że wybierają je użytkownicy klasycznych furgonów. A to z reguły na nich bazują przerabiane kampery. Oczywiście są także bazą dla fabrycznych zabudów. W obu przypadkach znajdą więc zastosowanie proponowane przez nas amortyzatory o podwyższonych parametrach. Ale bazując na naszym doświadczeniu postanowiliśmy stworzyć dla nich osobne referencje, w tym oparte na technologii DampMatic - mówi Tomasz Siemek, brand manager marki Bilstein w Polsce.
Amortyzatory Bilstein B6 Camper - w porównaniu do oferowanych dotychczas - zostały zmodyfikowane pod kątem zwiększenia komfortu jazdy i stabilności nadwozia typu kamper. Podstawowe parametry, które brano pod uwagę to zachowanie takiego pojazdu podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Drugim rozwiązaniem jest Bilstein B6 Camper Advanced. Ich konstrukcję oparto na autorskiej technologii DampMatic. Amortyzatory te automatycznie dostosowują siłę tłumienia do obciążenia pojazdu i nawierzchni, po której się porusza. Ma to kluczowe znaczenie w trakcie jazdy po nieutwardzonych drogach, np. duktach leśnych, kostce brukowej czy nadmorskich piaskach. Z kolei na autostradzie powracają do „normalnej”, twardszej charakterystyki pracy.
- Amortyzatory Bilstein B6 to seria od lat doskonale znana i mechanikom i kierowcom. Jednak przy opracowaniu referencji dla kamperów zmieniono ich parametry, co też wymaga przeprowadzenia licznych testów drogowych. Sprawdzano w nich zarówno zachowanie pojazdu podczas jazdy, zmianie pasa ruchu, pokonywania zakrętów i hamowania na różnej nawierzchni, jak też subiektywne odczucia grupy użytkowników - komentuje Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki Bilstein w Polsce.
Pierwsze referencje amortyzatorów Bilstein B6 Camper i Camper Advanced zostały przygotowane dla Fiata Ducato od rocznika 2006. Tym samym można je montować również w bliźniaczych modelach Citroen Jumper i Peugeot Boxer.
- W pracach nad nowymi amortyzatorami skupiliśmy się na popularnych w Europie kamperach na bazie samochodów dostawczych. Oczywiście pracujemy nad dostępnością do kolejnych, ale też ciekawi jesteśmy zainteresowania i popytu na rynku. Niemniej po dynamicznym wzroście zainteresowania kamperami, chociażby w efekcie utrzymywania dystansu społecznego przez pandemię koronawirusa, widzimy potencjał w tym segmencie, zarówno w dostawach na pierwszy montaż, jak i - przede wszystkim - aftermarket - dodaje Tomasz Siemek.
0 komentarzy dodaj komentarz