W ostatnim czasie w Polsce odnotowywany jest znaczny wzrost sprzedaży elementów zawieszenia pneumatycznego marki Bilstein. Otwiera to nowe szanse na poszerzenie usług przez warsztaty, których pracownicy mogą skorzystać z bezpłatnych filmów instruktażowych na platformie Repxpert.
Pierwsze modele z zawieszeniem pneumatycznym Bilstein pojawiły się w sprzedaży pod koniec lat 90. ubiegłego wieku. Od tego czasu konstrukcje te są systematycznie rozwijane i wdrażane przez kolejne marki samochodów. Dziś rozwiązania te można liczyć w setkach tysięcy egzemplarzy. Znaczna część z nich trafiła do Polski poprzez import używanych aut z zachodnich krajów Europy.
W ostatnim czasie wiele czynników wpłynęło na zmianę sytuacji na rynku motoryzacyjnym. Ograniczenie dostępności nowych aut i mniejsza podaż tych z drugiej ręki powstrzymuje kierowców przez zmianą na inny model. Tym samym wydłużane są przebiegi i większa waga przykładana jest do utrzymania należytego stanu technicznego.
- Widzimy to po zestawieniach sprzedaży, w których dynamicznie wzrosło zainteresowanie elementami zawieszenia pneumatycznego Bilstein. Zarówno w gamie samych miechów B3, jak i całych kolumn B4. To jedyne zamienniki na aftermarkecie o jakości OE. Najczęściej są to referencje do modeli Audi, BMW, Mercedesa i Volkswagena - mówi Tomasz Siemek, brand manager marki Bilstein w Polsce.
W praktyce otwiera to nowe możliwości przed warsztatami samochodowymi, nawet tymi bez doświadczenia w serwisowaniu amortyzatorów. Wbrew pozorom wymiana zawieszenia pneumatycznego nie jest skomplikowaną czynnością i poradzi sobie z tym większość mechaników. Należy jednak przestrzegać kilku fundamentalnych zasad i zachować kolejność poszczególnych etapów.
- Aspekty te omawiane są na naszych szkoleniach, ale zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy zainteresowani znajdą na to czas w godzinach pracy. Stąd przygotowaliśmy materiały filmowe obrazujące krok po kroku cały proces na przykładzie konkretnych modeli. W ramach naszej globalnej współpracy z firmą Schaeffler udostępniliśmy je na popularnej wśród mechaników platformie Repxpert - dodaje Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki Bilstein w Polsce.
Obecnie w polskiej wersji językowej dostępnych jest kilkanaście filmów. Przedstawiono na nich - w kilku przypadkach osobno dla przedniej i tylnej osi - wymianę zawieszenia pneumatycznego Bilstein w BMW serii 5 i 7, Jaguarze XJ350, Mercedesach klasy C, E, GLC, GLE i M oraz Volkswagenie Touareg. Wszystkie można znaleźć pod adresem https://www.repxpert.pl/pl/technical-information/chassis
Za pośrednictwem platformy Repxpert można również skontaktować się ze wsparciem technicznym marki Bilstein, a po zalogowaniu zapisać się na e-learning. Połączone szkolenia prowadzone są także przez przedstawicieli w Polsce, np. w kwietniu wraz z firmą FAG omówiono aktywne elementy zawieszenia i układy kierownicze. Kolejne zaplanowano na jesień tego roku.
0 komentarzy dodaj komentarz