Fot. KYB
Ta technologia gwarantuje komfort i to co opisuje się jako "efekt latającego dywanu", ponieważ samochód sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu
KYB przy współpracy z Citroënem wprowadza nową koncepcję zawieszenia, opartą na pasywnych amortyzatorach – zdolną do osiągnięcia wysokiej wydajności systemów półaktywnych przy zmniejszonych kosztach. System ten został opracowany i zastosowany jako oryginalne wyposażenie fabryczne w nowym Citroënie C5 Aircross, który wprowadzono do sprzedaży w 2017 roku. Pojazd był nominowany do nagrody Car of the Year 2019 i zdobył statuetkę CarWow Comfort Award 2019, a KYB otrzymało od PSA prestiżową nagrodę Supplier Excellence.
Do tej pory technologia ta była stosowana tylko na OE w nowych pojazdach, jednak w 2022 r. będzie dostępna w KYB Europe jako część zamienna (numery referencji 3348095 i 3448033). KYB jest jedyną firmą, która oferuje te części na rynku wtórnym. Obecnie na europejskich drogach jeździ ponad 150 000 citroënów C5 Aircross wyposażonych w system podwójnych ograniczników hydraulicznych.
Dzięki tej technologii pełny cykl pracy amortyzatora można podzielić na trzy fazy, w których zapewnia on różne charakterystyki i parametry tłumienia. Pierwsza faza to tłumienie w środkowym zakresie pracy tłoczyska amortyzatora. W tym obszarze roboczym konwencjonalne zawory (zespół zaworowy tłoczyska i dolny zespół zaworowy) zapewniają odpowiednie siły tłumiące. Druga i trzecia faza obszaru pracy amortyzatora występuje podczas skrajnych wartości ruchu ściskania i odbicia, gdzie system podwójnych ograniczników hydraulicznych (kompresji i odbicia) odpowiada za dodatkowe pochłanianie energii.
Takie rozwiązanie charakteryzuje się tym, iż główne zawory amortyzatora odpowiadają za komfort jazdy, a dwa ograniczniki hydrauliczne przejmują kontrolę w bardziej wymagających sytuacjach na drodze, zwiększając w ten sposób zarówno komfort, jak i wydajność tłumienia. Aby osiągnąć jak najlepsze parametry, ograniczniki odbicia i kompresji muszą być w stanie zapewnić odpowiednią absorpcję energii i bardzo precyzyjne działanie. Ta opatentowana technologia gwarantuje bezprecedensowy poziom komfortu i to, co PSA opisuje jako „efekt latającego dywanu”, ponieważ samochód sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu nad nierównościami występującymi na drodze.
0 komentarzy dodaj komentarz