W 1970 roku na torze Nürburgring odbył się pierwszy 24-godzinny wyścig. Przełożony o dwa lata przez pandemię koronawirusa jubileusz 50-lecia zbiegł się w czasie z prezentacją nowego wizerunku marki Bilstein.
Historia toru Nürburgring sięga drugiej połowy lat 20. ubiegłego roku. Wybudowany w górzystych terenach regionu Eifel, szybko stał się popularnym poligonem doświadczalnym dla dynamicznie rozwijającej się motoryzacji. Po II wojnie światowej stał się miejscem organizacji wielu wyścigów, w tym Grand Prix Niemiec w Formule 1.
Innym prestiżowym wydarzeniem w historii toru był wyścig ADAC na tysiąc kilometrów. W 1970 roku został on zastąpiony 24-godzinną rywalizacją. Zasady są proste: w czasie jednej doby przejechać jak najwięcej okrążeń. Każda załoga składała się z kilku kierowców, zmieniających się podczas krótkich postojów. To właśnie tu, w 1972 roku, zadebiutował Ford Capri RS #9 w barwach konstruktora i producenta amortyzatorów – marki Bilstein.
Współczesnym wcieleniem flagowego samochodu wyścigowego Bilsteina jest Mercedes-AMG GT3 #6. To na nim w trakcie jubileuszu 50-lecia Das 24-Stunden-Rennen auf dem Nürburgring i startu Forda Capri RS #9 zaprezentowano nowe logo marki i jej nowe motto Way Ahead. I uczczono to zwycięstwem w klasie Pro-Am.
0 komentarzy dodaj komentarz