Tylko w trzech krajach Europy Środkowej – Polsce, Czechach i Słowacji – w pierwszym kwartale br. „zniknęło” na wtórnym rynku 9 500 samochodów w wieku poniżej 4 lat, z czego najwięcej w Polsce. Według danych AAA AUTO, o ile rok temu w analogicznym okresie na polskim rynku samochodów używanych można było wybierać spośród 31 598 niemal nowych aut, to w tym roku oferta zmniejszyła się aż o 6 150 pojazdów – do 25 448.
Dane AAA AUTO wskazują na jeszcze jedną dużą zmianę, która miała miejsce w segmencie młodych aut używanych. Wraz z dużym spadkiem dostępnych samochodów, ich mediana ceny wzrosła aż o 32,4 proc.
Najczęściej oferowaną marką niemal nowych samochodów używanych w Polsce w pierwszym kwartale 2022 roku była Toyota, a w Czechach i Słowacji – Škoda.
Po marcowym wzroście ofert samochodów na wtórnym rynku, w kwietniu Polacy ruszyli na zakupy aut używanych. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w kwietniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 205 811 aut z drugiej ręki. Oznacza to duży spadek samochodów na rynku o 26 013 aut w stosunku do marca 2022 roku. Jednocześnie wzrosła mediana ceny aut używanych o 500 złotych względem poprzedniego miesiąca, do 24 000 złotych.
0 komentarzy dodaj komentarz