ZF jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie wyprodukowało 200 milionów jednostek EPB (ang. electric park brake). Ponad 20 lat temu firma ZF wynalazła zacisk hamulcowy wyposażony w elektryczny człon uruchamiający (Motor-on-Caliper) i zastosowała go w hamulcach EPB. Obecnie produkowana jest szósta generacja elektrycznych hamulców postojowych.
Firma ZF jako pierwsza wyprodukowała także ponad 500 milionów jednostek zintegrowanych hamulców postojowych IPB (ang. integrated park brake). IPB zawiera w pełni zintegrowany mechanizm hamulca postojowego w tylnym zacisku i umożliwia zastosowanie EPB.
Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego oraz zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga także zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, gdyż aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.
Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu hamulcowego. Zapewnia funkcje, takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych, oraz oferuje mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym. Obecnie ta technologia wykorzystywana jest w wielu najpopularniejszych na świecie pojazdach: zarówno w samochodach małych, furgonetkach, jak i SUV-ach.
0 komentarzy dodaj komentarz