Firma NGK SPARK PLUG wprowadza na rynek nową gamę zaworów EGR. Uzupełni ona ofertę producenta w ramach marki NTK Vehicle Electronics.
Nowa gama zaworów EGR pod względem jakości odpowiadać będzie oryginalnym referencjom. Zostanie ona wprowadzana na rynek stopniowo w ciągu trzech lat, docelowo zaspokajając zapotrzebowanie dla 153 milionów samochodów produkowanych w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Zadaniem zaworów EGR jest obniżenie zawartości tlenu w powietrzu dostarczanego do komory spalania, a tym samym – obniżenie temperatury i spowolnienie procesu spalania oraz obniżenie emisji tlenku azotu (NOx). Wydajność emisji spalin nowej gamy produktów NTK Vehicle Electronics, zgodnie z deklaracjami producenta, spełni restrykcyjne europejskie normy „EC Euro”. Poszczególne referencje nowych zaworów EGR poddawane są testom w ekstremalnych warunkach, np. badanie szoku termicznego w temperaturze od -40°C do 150°C, testy szczelności zaworów, komór i układu chłodzenia, a także oporu elektrycznego i cyklu życia. Odpowiednio oznaczone opakowania pozwolą klientom na łatwą identyfikację produktów, uproszczony system zarządzania zapasami, kontrolę i skanowanie. W zestawie producent umieszcza również niezbędne akcesoria - uszczelki i/lub o-ringi.
Podstawową funkcją układu recyrkulacji spalin (zaworów EGR) jest zmniejszenie ilości tlenku azotu (NOx) powstającego podczas procesu spalania. Zawory EGR występują obecnie na rynku w trzech różnych rodzajach: pneumatyczne, elektryczne i elektryczne wyposażone w jednostkę chłodzącą. Działają one poprzez pobieranie gazów spalinowych z kolektora wydechowego, a następnie ponowne wprowadzanie tych gazów do kolektora dolotowego, mieszając je ze świeżym powietrzem.
Zawory EGR stosowane są obecnie we wszystkich samochodach z silnikiem Diesla oraz szacunkowo w ok. 40% pojazdów benzynowych. Zgodnie z deklaracjami producentów w przyszłości większość nowych modeli pojazdów będzie wyposażana w dwa rodzaje zaworów EGR (niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy).
0 komentarzy dodaj komentarz