Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) zaprezentowało 5. edycję raportu „Katalog pojazdów elektrycznych”.
Publikacja opisuje modele całkowicie elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) i hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles), dostępne w stałej sprzedaży na terenie Polski.
W Polsce można kupić już ponad 190 modeli samochodów z napędem elektrycznym. Oznacza to, że niemal 38% oferty pojazdów to e-auta. Stale rosną pojemności akumulatorów litowo-jonowych, osiągi oraz moce ładowania. Średni zasięg osobowych samochodów całkowicie elektrycznych oferowanych w Polsce przekracza 390 km (WLTP). Ceny rozpoczynają się już od 80 tys. zł i to bez uwzględnia dotacji ze środków publicznych.
W katalogu zaprezentowano zarówno modele osobowe, jak i dostawcze. Rozpiętość cenowa modeli sprzedawanych na polskim rynku jest bardzo szeroka. Najtańszym samochodem w pełni elektrycznym oferowanym w Polsce jest Dacia Spring (od ok. 80 000 zł, bez uwzględnienia dopłat z programu „Mój Elektryk”). Na przeciwnym biegunie znajduje się Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, którego ceny rozpoczynają się od ponad 800 000 zł. Najtańszą hybrydą typu plug-in w Polsce jest natomiast KIA Ceed Plug-in Hybrid w cenie od ok. 130 000 zł, zaś najdroższą – Ferrari SF90 za które trzeba zapłacić co najmniej 2 500 000 zł.
Pełna wersja raportu:
https://pspa.com.pl/wp-content/uploads/2021/12/PSPA_Katalog_EV_2021.pdf
0 komentarzy dodaj komentarz