W sieci pojawiły się dwa nowe odcinki serii Team TotalEnergies.
Tym razem Adam Klimek oraz Patryk Mikiciuk wsiadają do ciężarówki i koncentrują się na olejach i środkach smarnych Rubia, które spełniają wymagania cyklów obsługi Long Life, a także przyczyniają się do ograniczenia zużycia paliwa nawet o 1 l/100 km.
W filmach pokazywany jest olej Rubia Tir 8900 FE 10W-30, który należy do grupy tzw. paliwooszczędnych olejów silnikowych. Zapewnia zmniejszenie oporów tarcia w silnikach wysokoprężnych w takim stopniu, że przekłada się ono na obniżenie zapotrzebowania na olej napędowy.
Oszczędności w zużyciu paliwa w wyniku zastosowania oleju Rubia mogą być niewielkie, ale w przypadku transportu ciężkiego działa efekt skali. Przy spalaniu na poziomie 25-45 l/100 km i rocznych przebiegach rzędu 100-150 tys. km lub nawet więcej, właśnie takie wartości kumulują się tworząc duży efekt końcowy.
Kluczem do paliwooszczędności jest zastosowanie dodatków przeciwzużyciowych i modyfikatorów tarcia w oleju o obniżonej lepkości. W efekcie zmniejsza sięę tarcie, a jednocześnie zostaje zachowana pełna ochrona wszystkich wrażliwych elementów silnika.
Najnowsze oleje paliwooszczędne pozwalają na ograniczenie zużycia paliwa na poziomie 1,3%. Potwierdzeniem skuteczności tej technologii są aprobaty wielu producentów pojazdów ciężarowych i ich własne testy, np. na silnikach firmy Mercedesa: OM 611, OM 646 i OM 501 LA.
Zastosowanie środków smarnych Rubia do skrzyń biegów i mostów pozwoli na uzyskanie dodatkowych oszczędności. TotalEnergies zaleca oleje przekładniowe z gamy FE (Fuel Eco), takie jak Gear 9FE 75W-80 (do skrzyni) oraz olej przekładniowy Dual 9 FE 75 W-90 (do mostów).
Więcej informacji: https://youtu.be/m6YFQWPlJAI, https://youtu.be/WOsuqI_gkNY
0 komentarzy dodaj komentarz