Powstało już wiele publikacji o potrzebie aktualizacji testerów diagnostycznych. Od kiedy producenci samochodów zaczęli wprowadzać ograniczenia komunikacji ze sterownikiem, ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie tych urządzeń stała się możliwość diagnozowania najnowszych modeli samochodów.
Security Gateway, Seed & Key, Firewall, CeBAS, SFD, CAN-Gateway, Central Gateway – to określenia systemów zabezpieczających dostęp do niektórych funkcji w sterownikach pojazdów, jakie najczęściej pojawiają się w obecnej nomenklaturze producentów. Od kiedy w 2017 roku pojawiły się samochody w których nie można już odczytać parametrów, wykasować kodów usterek czy inspekcji, producenci urządzeń diagnostycznych rozpoczęli wyścig o zapewnienie swoim klientom dostępu do blokowanych funkcji.
Hella Gutmann Solutions, dbając o swoich klientów, również w testerach serii mega macs daje możliwość diagnozowania najnowszych samochodów. Wraz z ostatnią wersją oprogramowania (ver. 60) pojawiła się możliwość kompleksowej diagnostyki dużej grupy nowych modeli pojazdów. Przy serwisowaniu samochodów wymagających dodatkowo dostępu do serwera producenta (np. FCA) wprowadzono opcję rejestracji użytkownika za pośrednictwem serwera Hella Gutmann.
W kolejnych wersjach oprogramowania zostaną ujęte następne modele pojazdów wielu producentów, które do pełnej diagnostyki będą wymagały podobnych rozwiązań i w urządzeniach serii mega macs również będą one dostępne.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://www.hella.com/techworld/pl/
0 komentarzy dodaj komentarz