Czy można jeszcze coś poprawić w konstrukcji samochodowych żarówek halogenowych? Odnowione modele w ofercie marki Philips pokazują, że tak!
Historia żarówek halogenowych sięga lat 60. ubiegłego wieku. Od tego czasu segment oświetlenia pojazdów przeszedł kilka rewolucji, pojawiły się lampy ksenonowe i diody LED. Mimo to tradycyjne żarówki wciąż są najpopularniejszym źródłem światła. I choć może się wydawać, że ich producenci wyczerpali już wszystkie możliwości ich udoskonalenia, marka Philips odważnie przebudowuje portfolio swoich żarówek halogenowych. Konstruktorom przyświeca bowiem jeden stały cel – zapewnienie kierowcy jak najlepszego oświetlenia drogi.
Philips ma ponad stuletnie doświadczenie w projektowaniu oraz produkcji oświetlenia samochodowego i nieustannie dąży do stworzenia żarówki halogenowej, która łączy jasne światło, optymalną wiązkę z długą żywotnością. Wymaga to zmierzenia się z prawami fizyki, których granice ulegają systematycznemu przesunięciu. Dzisiejsza oferta obejmuje kilka nowych modeli żarówek, a każdy z nich uwypukla inne cechy użytkowe. Daje to kierowcom możliwość wyboru produktu najpełniej odpowiadającego ich potrzebom i oczekiwaniom.
RacingVision GT200 zyskała wydajność rzędu 200 procent w porównaniu z wymaganym prawem minimum i dodatkowy zasięg 80 metrów.
Nowa żarówka halogenowa Philips X-tremeVision Pro150 wyróżnia się jaśniejszym do 150% światłem* o temperaturze barwowej 3400 K przy jednoczesnym wydłużeniu wiązki o 70 metrów. Wyższe parametry użytkowe nie zmniejszyły w tym przypadku żywotności, która dla H4 wynosi 540, a dla H7 – 450 godzin. Wynik ten uzyskano, modyfikując stosowane od dziesięcioleci szkło kwarcowe oraz skład wypełniającego bańkę gazu.
Szkło kwarcowe wykonane według nowej technologii Diamond Precision pozwala uzyskać lepszą przepustowość światła, a gradientowa powłoka wpływa na ukształtowanie rozkładu wiązki na drodze. Domieszka ceru ma właściwości pochłaniające promieniowanie UV, przez co chroni plastikowe klosze reflektorów przed żółknięciem.
Skład mieszanki gazów szlachetnych okryty jest tajemnicą, wiadomo jednak, że zawiera ksenon i krypton. Zastosowanie wspomnianego szkła kwarcowego pozwala na wtłoczenie gazu pod ciśnieniem aż 15 barów!
Żarówki X-tremeVision Pro150 dostępne są w typach H1, H4 oraz H7 i po raz pierwszy jako H11, HB3, HB4, HIR2 i W5W.
Philips WhiteVision Ultra zapewnia białe światło o temperaturze 4200 K (H4 i H7). Jest to prawdopodobnie najbielsza żarówka na rynku spełniająca surowe wymagania prawne, dopuszczające do użytku na drogach publicznych. Dzięki niej kierowcy uzyskują efekt ksenonu, w potocznej mowie określany tuningiem optycznym lub „malowaniem światłem”.
Żarówkę cechuje większa do 60% efektywność wiązki* i wydłużona do 350 godzin żywotność żarówki. Jednak przede wszystkim nie oślepia innych uczestników ruchu drogowego.
W tym przypadku modernizacja objęła technologię wykonania skrętki w żarniku, która wytwarza wysoką temperaturę. Wnętrze bańki ze szkła kwarcowego wypełnia ksenon wtłaczany pod ciśnieniem 15 barów. Ważną rolę w optyce reflektora odgrywa wykonany z matowego srebra kapturek żarówki. Sama bańka zyskała też gradientową powłokę, pozwalającą bardziej precyzyjnie modelować wiązkę w oświetleniu drogi.
Żarówki Philips WhiteVision ultra niezmiennie dostępne są w najszerszej gamie typów H1, H3, H4, H7, H8, H11, HB3, HB4, W5W i H6W. Teraz dodano do oferty także HIR2 i PSX24W.
*) w porównaniu z określonym prawem minimum
Żarówki Philips z serii X-tremeVision Pro150 (w górnym rzędzie) oraz WhiteVision Ultra
0 komentarzy dodaj komentarz