Goodyear stawia sobie za cel dwukrotne zwiększenie wykorzystania krzemionki z łusek ryżowych do 2021 roku.
Krzemionka jest stosowana głównie w produkcji szkła; jest również mieszana z gumą w celu wzmocnienia bieżników opon i zmniejszenia oporów toczenia, co poprawia efektywność paliwową.
Każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu. Podczas procesu mielenia zewnętrzna powłoka ochronna, czyli łuska, jest oddzielana od ziarna ryżu i odrzucana. Aby zmniejszyć ilość odpadów wywożonych na wysypiska, łuski ryżowe często są spalane w celu wytworzenia energii elektrycznej. Pozostaje po nich bogaty w krzemionkę produkt uboczny – popiół z łusek ryżowych (RHA).
Goodyear rozpoczął badania nad wykorzystaniem krzemionki RHA w 2013 r. Jest ona obecnie stosowana przez Goodyeara w kilku zakładach produkcyjnych.
Dodatek krzemionki zwiększa elastyczność i sprężystość bieżnika w niższych temperaturach, co zapewnia lepszą trakcję i przyczepność.
0 komentarzy dodaj komentarz