Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych przedstawia plan kongresu branży motoryzacyjnej.
Wydarzenie odbędzie się w tym roku w wersji online.
Pierwszy dzień poświęcony będzie podsumowaniu i aktualnej sytuacji handlu i usług w motoryzacji. Przedstawione zostaną najświeższe dane z rynku oraz prognozy na najbliższą przyszłość.
Na spotkaniu pojawi się Sylvia Gotzen, sekretarz generalna FIGIEFA – organizacji reprezentującej na poziomie europejskim dystrybutorów części motoryzacyjnych. Opowie ona o postępie legislacyjnym i spodziewanych zmianach rozporządzenia o włączeniach blokowych w motoryzacji – MV BER/GVO, które wygasa w 2023 roku. Wprowadzenie GVO zwiększyło szanse podmiotów działających w niezależnym sektorze motoryzacyjnym – zarówno dostawców, dystrybutorów jak i warsztatów w konkurencji z autoryzowanymi stacjami obsługi.
Kolejnym zagadnieniem będą zmiany w systemie okresowych badań technicznych. W ostatnim czasie pojawił się projekt zmian w tym zakresie, który według dużej części branży wnosi duże zmiany do obecnego funkcjonowania SKP. Zarysy projektu przedstawią wspólnie przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Transportowego Dozoru Technicznego i Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów oraz prezes SDCM.
Drugi dzień kongresu poświęcony będzie głównie zagadnieniom związanym z przemysłem. Podsumowany zostanie wpływ pandemii COVID-19 na jego obecny stan, a szczegółowe dane z perspektywy europejskiej przedstawi Sigrid de Vries – sekretarz generalna CLEPA, czyli organizacji europejskich producentów części motoryzacyjnych.
Kolejna sesja poświęcona będzie nowej polityce klimatycznej Unii Europejskiej. Założenia Zielonego Ładu ocenią między innymi Maciej Mazur z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), Leszek Wiwała z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPIHN) oraz Michał Dybuła z BNP Paribas.
Aby wziąć udział w kongresie należy wysłać e-mail na adres [email protected].
0 komentarzy dodaj komentarz