strona główna Wydarzenia Nowe przepisy na niemieckich drogach
2011-01-16, ostatnia aktualizacja 2011-01-16 14:00

Nowe przepisy na niemieckich drogach

Nowe przepisy na niemieckich drogach

Nowe przepisy na niemieckich drogach

Od 4 grudnia 2010 r. pojazdy o masie powyżej 3,5 tony oraz autobusy minimum z 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg, powinny na osi napędowej posiadać opony M+S.

Zmiana w niemieckich przepisach odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.

Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S („błoto i śnieg”) lub podobne uznawane są za tego typu opony zimowe. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do ekstremalnych warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu, pomocną zarówno dla kierowców, jak i policjantów.

Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2