W dniach 29 września – 2 października ShowCar, mobilne centrum szkoleniowe Inter Cars, zatrzymał się w Czosnowie.
Dziesiątki mechaników chętnych do podniesienia kwalifikacji wzięło udział w szkoleniach, organizowanych wspólnie z partnerami przedsięwzięcia.
Cztery dni i blisko 20 szkoleń prowadzonych przez wytrawną kadrę trenerską mogło zaspokoić głód wiedzy każdego mechanika. Ponieważ natężenie tematów było duże, część spotkań odbywała się równolegle, niektóre miały miejsce w naczepie ShowCar, inne w budynkach centrum szkoleniowego Inter Cars.
Szkolenia przeprowadzone zostały przy współudziale ośmiu ekspertów firm Bosch, Contitech, Motoremo, Schaeffler, KYB, Intermotive Solutions, Texa oraz ZF, których wspierała kadra trenerska spółki Inter Cars. Co ważne, niemal każdemu ze szkoleń towarzyszyły ćwiczeniaa praktyczne w najbardziej zbliżonych do warsztatowych warunkach. Tak było m.in. na szkoleniu „Bezpośredni wtrysk benzyny Bosch – czujniki i elementy wykonawcze w systemie”.
Bosch, podobnie jak większość dostawców obecnych w Czosnowie, towarzyszy ShowCar na trasie przejazdu w różnych lokalizacjach w Polsce. Kolejnymi przystankami mobilnego centrum szkoleniowego będą Szamotuły (6–9 października) i Rzeszów (20–23 października). Jedno ze szkoleń w Czosnowie było to związane z oscyloskopem Pico. Spotkanie odbyło się w dwóch rundach, a poprowadził je Piotr Sołkowicz, właściciel Intermotive Solutions, przedstawiciela Pico na Polskę.
Pandemia koronawirusa odcisnęła piętno na planach szkoleniowych bardzo dużej liczby firm. Część z nich wstrzymała swoje działania, a część zdecydowała się przenieść je do Internetu. Również Inter Cars w czasie lockdownu nie zostawił swoich klientów bez wsparcia, w ramach programu #pomagamypomagać oferując serię webinarów z zarządzania serwisem.
Szkolenia odbywają się teraz w nieco innej formie, aby zachowane zostały wszystkie zasady bezpieczeństwa. W zajęciach bierze udział mniejsza liczba uczestników, tak, żeby mogli zachować oni odpowiedni dystans społeczny. Podczas rejestracji każdy zobowiązany jest do zakładania maski ochronnej; przygotowane są również płyny do dezynfekcji oraz jednorazowe rękawiczki ochronne. Ponadto przed każdorazowy wejściem do ShowCara uczestnicy szkolenia muszą zmierzyć temperaturę.
Tradycyjnie ważnym elementem szkoleń jest rmożliwość dyskusji z uczestnikami spotkań. W Czosnowie zokazją do integracji był lunch przygotowany w formie grilla. Każdy z mechaników, poza wymianą doświadczeń z kolegami z branży, mógł również porozmawiać z trenerami, dopytać o szczegóły usłyszane podczas szkolenia, a także podzielić się rozterkami z codziennej pracy w serwisie.
0 komentarzy dodaj komentarz