Według „Globalnego raportu popularności kolorów”, opublikowanego przez firmę Axalta, w 2019 roku w Europie dominowała barwa szara.
Szare nadwozie miało aż 24% nowych samochodów sprzedanych w Europie. Drugie miejsce na Starym Kontynencie zajął biały z udziałem 23% (i nadal króluje on w ujęciu globalnym). Trzecim najpopularniejszym kolorem wśród Europejczyków jest czarny. Razem te trzy kolory odpowiadają za 2/3 rynku nowych samochodów. Wraz z kolorem srebrnym (z udziałem 10%) stanowi to ponad 3/4 rynku. Niebieski (10%) i czerwony (6%) to najwyżej notowane kolory spoza grupy odcieni neutralnych.
Zespół Axalty odpowiedzialny za kolory dla producentów OEM analizuje różne czynniki: poza statystykami dotyczącymi kolorów oraz analizami klientów i modeli samochodów zwraca też uwagę na modę i aktualnie panujące nastroje.
Specjaliści należącej do Axalty marki Standox utrzymują ciągły kontakt z pracownikami sektora OEM. W rezultacie tygodniowo powstaje 60 nowych receptur kolorystycznych Są one udostępniane w oprogramowaniu Standowin iQ.
0 komentarzy dodaj komentarz