Uzupełnienie tymi produktami dotychczasowej oferty samochodowych amortyzatorów i sprężyn sprawiło, iż KYB Europe dostarcza dziś wszystkie części potrzebne do kompleksowych napraw zawieszeń.
Japoński koncern KYB jest największym światowym dostawcą amortyzatorów przeznaczonych do pierwszego, fabrycznego montażu pojazdów (OE). Obecnie na świecie co czwarty spośród pojawiających się na rynku nowych samochodów wyposażony jest w amortyzatory marki KYB. Nic nie stoi już teraz na przeszkodzie, by stosować je również w niemal wszystkich pozostałych markach, modelach i wersjach podczas najbliższej serwisowej wymiany. Za takim właśnie wyborem przemawiała dotychczas możliwość równoczesnej wymiany sprężyn zawieszenia na produkty z szerokiej gamy KYB K-Flex, a ostatnio dodatkowym argumentem stała się dostępność zestawów montażowych KYB SMK i osłonowych KYB PK.
Łatwość montażu i bezpieczeństwo jazdy
Gama produktów KYB SMK obejmowała początkowo 152 referencje, ale ich liczbę szybko zwiększono do 362. Mają one zastosowanie w ponad 450 modelach pojazdów, co oznacza optymalne zaspokojenie potrzeb obecnie użytkowanego parku samochodowego. Jest to w sumie szeroki asortyment części pomocniczych, lecz równocześnie niezbędnych przy naprawach zarówno przedniego, jak i tylnego zawieszenia, uwzględniający szczególnie konstrukcyjną specyfikę samochodów japońskich i koreańskich.
Za koniecznością przygotowania takiej specjalnej oferty dla samochodowych warsztatów i serwisów przemawia niemal powszechny dotychczas brak kompleksowego traktowania napraw zawieszeń. Stwierdzenie podczas badań ich niezadowalającego stanu technicznego powoduje najczęściej wymianę samych amortyzatorów, znacznie rzadziej dokonuje się przy tej okazji kontroli i e-wentualnej wymiany sprężyn, a o innych elementach z reguły zapomina, łącząc nowy amortyzator ze starymi mocowaniami, choć bywa to trudne.
Tymczasem są to akurat części silnie obciążone podczas normalnej pracy i naj-bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne, więc zwykle nie nadają się do ponownego wykorzystania. Jeśli zlekceważy się tę okoliczność, „naprawiony” układ, a zwłaszcza wmontowany do niego nowy amortyzator, nie mogą pracować prawidłowo. Luzy lub wręcz brak elastycznych łączników w zamocowaniach stają się przyczyną drgań i udarowych przeciążeń, negatywnie wpływających na trwałość innych elementów zawieszenia.
Zbyt luźne bądź działające z nadmiernym oporem górne łożyska kolumny McPhersona uniemożliwiają precyzyjne, a więc i bezpieczne kierowanie pojazdem (jest to przecież jedna z dwu głównych części łożyskowania zwrotnicy), a mogą być także przyczyną awarii amortyzatora, polegającej na skrzywieniu lub jednostronnym zużyciu jego tłoczyska.
Ochrona przed erozją i korozją
Zestawy montażowe KYB SMK zastosowane podczas naprawy zawieszenia dają więc efekt natychmiastowy i w pełni zauważalny dla klienta, który może mieć bardziej niż skromną wiedzę techniczną, ale bez trudu dostrzega, iż na skutek eliminacji uciążliwych stuków i drgań w podwoziu samochód znów jedzie jak nowy. Zadaniem zestawów ochronnych KYB PK jest z kolei utrwalenie tych korzystnych zmian.
Są to bowiem oryginalne zestawy osłon chroniących powierzchnię oraz uszczelnienie tłoczyska amortyzatora przed uszkodzeniami spowodowanymi zanieczyszczeniami i wilgocią. Usytuowanie tego tłoczyska w pojeździe sprawia, iż jest ono nieustannie narażone na działanie czynników zewnętrznych, a zwłaszcza wody i drobnych cząstek mineralnych, wyrzucanych z dużą energią spod kół pojazdu. W tych warunkach precyzyjne metalowe gładzie ulegają przyspieszonemu zużyciu, czyli mechanicznej erozji i chemicznej korozji.
Osłony te należy wymieniać na nowe przy każdej wymianie amortyzatorów, a także w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek ich uszkodzeń. Zestawy ochronne KYB PK bardzo to zadanie ułatwiają, ponieważ są zaprojektowane specjalnie do konkretnych zastosowań, zostały wykonane z materiałów o wysokiej jakości i, co również ważne, są łatwe w montażu.
0 komentarzy dodaj komentarz