Mechanicy lub sprzedawcy są często pytani, jaki typ amortyzatora byłby najlepszy do konkretnego pojazdu.
Bardzo ważnyą sprawą jest informacja dotycząca sposobu eksploatacji pojazdu. Oczywiście w wielu przypadkach wybór amortyzatora nie sprawia problemu, ponieważ istnieje tylko jeden typ oferowanej części. Są jednak pojazdy, w których katalog zastosowań daje możliwość wyboru pomiędzy amortyzatorami o różnych konstrukcjach i parametrach pracy co przekłada się bezpośrednio na właściwości jezdne i sposób prowadzenia auta.
W ofercie mogą znajdować się takie rozwiązania jak amortyzatory o konstrukcji dwururowej z zastosowanym wewnątrz powietrzem o ciśnieniu 1 bara lub azotem o ciśnieniu od 2,5 do 5 barów. Dodatkowo klient może mieć możliwość wyboru amortyzatora o konstrukcji jednorurowej z wysokim ciśnieniem azotu od 25 do 30 bar lub amortyzatorów o charakterystyce sportowej takich jak konstrukcje Ultra SR czy regulowana seria AGX. Okazuje się w takim przypadku, że pozornie prosty wybór może okazać się dość trudny.
Trzeba pamiętać, że zwiększone ciśnienie oraz zastosowanie azotu wewnątrz amortyzatora poprawia jego właściwości i parametry pracy oraz znacząco wpływa na poprawę przyczepności i bezpieczeństwa jazdy. Najważniejsze, aby określić preferencje użytkownika pojazdu i odpowiednio dobrać typ amortyzatora do jego oczekiwań.
KYB oferuje następujące serie amortyzatorów:
0 komentarzy dodaj komentarz