Inteligentny system kontroli tłumienia (IDC) w układzie zawieszenia to najnowsza technologia opracowana przez KYB i stosowana w niektórych pojazdach klasy premium.
W Europie IDC używany jest przez Grupę PSA w samochodzie marki DS7 pod nazwą „DS Active Scan Suspension”. Peugeot 508 i nowy DS9, (który będzie wprowadzony do sprzedaży w 2021 r.) również zostaną wyposażone w IDC. W Japonii system jest dostępny w takich pojazdach jak Lexus LS i LC oraz Toyota Crown i Avalon.
Opisywany system wykorzystuje tzw. monokamerę umieszczoną za przednią szybą samochodu. Skanuje i analizuje ona profil drogi, a następnie przesyła informacje do elektronicznej centralnej jednostki sterującej IDC. System współpracuje z czterema czujnikami wysokości i trzema akcelerometrami do pomiaru reakcji pojazdu, w tym prędkości, hamowania i kąta skrętu.
Jednostka sterująca stale oblicza optymalne ustawienia amortyzatora, poprawiając komfort jazdy. Odbywa się to poprzez proporcjonalny zawór elektromagnetyczny na każdym amortyzatorze, który reguluje ciśnienie wewnętrzne między górną i dolną komorą, zapewniając indywidualną kontrolę zarówno kompresji, jak i odbicia na wszystkich czterech kołach.
Testy pokazują, że korzyści z IDC są szczególnie zauważalne dla pasażerów jadących z tyłu, kiedy system skanujący zmniejsza drgania występujące podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Płynniejsza jazda oznacza również, że wszystkie cztery koła utrzymają lepszy kontakt z nawierzchnią drogi, co przekłada się na bezpieczniejsze prowadzenie i hamowanie.
0 komentarzy dodaj komentarz