Continental uruchamia stronę internetową zawierającą informacje na temat najnowszych regulacji unijnych dotyczących emisji CO2 przez pojazdy ciężarowe oraz wykorzystania narzędzia do symulacji komputerowej VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool).
Zgodnie z Porozumieniem Paryskim, w celu ograniczenia globalnego ocieplenia Komisja Europejska wprowadziła w 2019 r. pierwsze przepisy dotyczące norm emisji dwutlenku węgla dla nowych pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (HDV, Heavy-duty vehicles). Średnia emisja CO2 przez nowe ciężarówki ma być zmniejszona o 15 proc. do 2025 r. i o 30 proc. do 2030 r. Obecnie rozporządzenie UE 2019/1242 dotyczy samochodów ciężarowych z konfiguracją kół 4x2 i 6x2 o masie całkowitej powyżej 16 ton, natomiast Komisja Europejska rozważa rozszerzenie tego dokumentu w przyszłości.
Komisja uruchomiła narzędzie symulacyjne VECTO. Na nowej stronie internetowej poświęconej temu narzędziu, Continental będzie dostarczał operatorom flot ciężarowych wyczerpujących informacji na temat nowych unijnych przepisów prawnych i ich skutków dla firm transportowych, uwzględniając fakt, że opony w dużym stopniu rzutują na zużycie paliwa oraz są istotnym czynnikiem wpływającym na ilość CO2 emitowanego przez pojazdy HDV.
Na stronie www.wszystkoovecto.pl znajdują się: film wyjaśniający w jak sposób działa narzędzie symulacyjne VECTO, informacje o skutkach ekonomicznych dla operatorów flot, infografika przedstawiająca fakty i liczby związane z nowym rozporządzeniem i wyjaśniająca, jaki potencjał do zmniejszenia zużycia paliwa i kosztów eksploatacji floty mają opony.
Więcej informacji: www.wszystkoovecto.pl
0 komentarzy dodaj komentarz