Od trzech dekad firma Bilstein rozwija technologię zawieszenia pneumatycznego. Przedsiębiorstwo oferuje 13 referencji kompresorów przeznaczonych na rynek wtórny.
W latach 90. XX wieku Bilstein wraz z inżynierami Mercedesa opracował system zawieszenia pneumatycznego. Pierwszym seryjnie wyposażonym w niego modelem była Klasa S (W220). Obecnie system taki jest stosowany przez producentów takich jak Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Porsche czy Volkswagen.
Zawieszenie pneumatyczne wymaga fabrycznego przystosowania samochodu. W ofercie Bilsteina referencje elementów pneumatycznych należą do serii Replacement. Składają się na nią dwa systemy: B3 (poduszki powietrzne) i B4 (pełny zestaw na jedno koło). Niezależnie od wybranego elementu wymiany dokonuje się na podobnej zasadzie jak w przypadku klasycznych amortyzatorów (parami na tej samej osi).
Do działania układu pneumatycznego potrzebna jest sprężarka. Bilstein wprowadził takie elementy na rynek wtórny w 2016 roku. Tak jak inne elementy uzupełniające przypisane są one do serii B1. Obecnie katalog B1 obejmuje 13 referencji kompresorów do najpopularniejszych modeli pojazdów, takiuch jak BMW serii 5 (E61) oraz X5 (E70), Mercedes Klasy S (W221) i Land Rover Discovery III/IV (L319) oraz Range Rover III (L322).
0 komentarzy dodaj komentarz