Ankieta przeprowadzona w ubiegłym tygodniu przez MotoFocus.pl we współpracy z SDCM wykazała, że choć działalność warsztatów motoryzacyjnych nie została jeszcze ograniczona, to jednak ponad 93% z nich odczuło spadek liczby klientów związany pandemią Covid-19.
Wraz z wprowadzeniem stanu zagrożenia przedsiębiorcy zaczęli rozważać możliwe do podjęcia działania, które mogłyby zminimalizować skutki kryzysu i uratować firmę przed upadłością. Głównym problemem jest konieczność ponoszenia kosztów pracowniczych nawet w przypadku zawieszenia działalności i przestojów.
Jednym z pomysłów, wprowadzanym nie tylko na rynku motoryzacyjnym, jest podnoszenie cen usług. Zgodnie z wynikami ankiety, podniesienie cen swoich usług planuje blisko 18% warsztatów.
Także redukcja czasu pracy warsztatu w postaci rezygnacji z drugiej zmiany lub ograniczenie godzin zatrudnienia pozwala na zmniejszanie kosztów jego funkcjonowania. W przypadku pogłębiającego się kryzysu i związanego z tym spadku klientów, dalej idącym rozwiązaniem mogłoby być z kolei zamknięcie warsztatu w niektóre dni tygodnia.
Ciekawym sposobem na pozyskanie klienta jest usługa „door to door”. To sposób realizacji usługi warsztatowej bez konieczności udania się klienta do punktu serwisowego. W przypadku naprawy klient musi zgłosić awarię lub konieczność przeprowadzenia przeglądu poprzez kontakt telefoniczny lub online (np. wypełnieniając formularz na stronie internetowej).
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz