Od grudnia na blisko 90 stacjach w Polsce Statoil rozpoczął sprzedaż specjalnie przygotowanego na zimę arktycznego oleju napędowego DieselGold. Paliwo umożliwia pracę silnika w temperaturze nawet do -45°C.
Zimą węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin, powodując blokowanie przepływu paliwa przez filtr i przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr, nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.
DieselGold został tak skomponowany, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe, dzięki czemu paliwo to ma obniżoną temperaturę mętnienia oraz temperaturę blokady zimnego filtra.
Inne paliwa Statoil zmodyfikowane do warunków zimowych to: SupraDiesel, SupraGaz i Suprema 98.
0 komentarzy dodaj komentarz