Od 1923 roku firma Valeo produkuje materiały cierne do okładzin hamulcowych. Pozwalają one konstruować wysokowydajne klocki hamulcowe.
Z kolei okładziny cierne stosowane w sprzęgłach Valeo powstały dzięki wykorzystaniu materiałów z hamulców.
W 1923 r. Eugène Buisson, francuski przedstawiciel linii hamulcowych Ferodo otworzył we Francji warsztaty, aby na podstawie licencji produkować własne materiały cierne. Tak narodziło się Société Anonyme Française de Ferodo (SAFF). W 1932 r. firma rozszerzyła swoją działalność o produkcję sprzęgieł, a w 1934 r. przejęła swojego konkurenta, firmę FLERTEX.
SAFF w 1952 roku utworzyła Sté Union De Fabricants De Garnitures (UFAGA), aby połączyć działalność dwóch przejętych konkurentów: Hersota – firmy specjalizującej się w okładzinach hamulcowych dla przemysłu kolejowego i sprzętu do robót publicznych oraz Nafry – producenta okładzin hamulcowych do samochodów.
W 1980 roku powstała nazwa Valeo, aby zjednoczyć dotychczasowe marki; 37 lat później Valeo przejęło firmę FTE – specjalistę od układów przeniesienia napędu oraz hamulców.
Wszystkie klocki hamulcowe Valeo są zgodne ze standardową regulacją ECE-R90. Materiał cierny i podkład zaprojektowano tak, aby ograniczyć hałas podczas hamowania.
Oferta klocków Valeo pokrywa w ponad 90% zapotrzebowanie parku samochodowego, głównie pojazdów europejskich, koreańskich i japońskich.
0 komentarzy dodaj komentarz