Firma Bosch rozpoczyna w Polsce produkcję iBoostera 2. Jest to druga generacja elementu układów hamulcowych, który stosowany jest głównie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych.
Uruchomienie produkcji wiąże się z wartą 80 milionów złotych inwestycją w nową linię w fabryce w Mirkowie pod Wrocławiem.
Układ iBooster wspomaga system hamulcowy pojazdu i umożliwia skrócenie drogi hamowania, co bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Opisywany element jest układem elektromechanicznym, niewymagającym użycia wspomagania próżni, która w pojazdach konwencjonalnych wytwarzana jest bezpośrednio przez silnik spalinowy lub pompę próżniową.
iBooster współpracuje też z systemami wspomagania kierowcy i odgrywa ważną rolę m.in. w procesie hamowania awaryjnego i przy hamowaniu z aktywnym tempomatem.
Uruchomienie produkcji iBoostera 2 w fabryce w Mirkowie trwało ponad dwa lat. Budowa linii montażowej zajęła 11 miesięcy.
Fabryka w Mirkowie od 1996 roku wytwarza zespoły mocy oraz podzespoły układów hamulcowych m. in. do pojazdów marek BMW, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel/GM, Peugeot, Renault, Suzuki i Toyota.
0 komentarzy dodaj komentarz