strona główna Aktualności Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
2020-01-20, ostatnia aktualizacja 2020-01-20 10:09

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

W dniach 20–21 kwietnia odbędzie się 15. Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zorganizowany z inicjatywy  SDCM.

Spotkanie przedstawicieli organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną zaplanowano w warszawskim hotelu Sound Garden. Odbędą się tam dyskusje poświęcone najważniejszym dla przemysłu i rynku problemom.

Należą do nich unijne limity emisji CO2 dla samochodów i mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Ogłoszony przez przewodniczącą Komisji Europejskiej „Green Deal” („Zielony Ład”) może i tak wyśrubowane normy jeszcze bardziej zaostrzyć, co zachwiałoby europejską motoryzacją.

–Zamiast więc podnosić poprzeczkę do poziomu nie do przeskoczenia, należałoby skoncentrować się na działaniach umożliwiających transformację i realizację właśnie wyznaczonych celów. Najbliższy kongres SDCM będzie okazją do dyskusji o tym, jak europejska polityka klimatyczna wpłynie na przemysł motoryzacyjny. Drugim tematem są rozpoczynające się właśnie prace dotyczące przyszłości GVO, regulacji mającej kolosalne znaczenie dla rynku motoryzacyjnego. Gorących tematów do omówienia zatem nie zabraknie – zapowiada Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Przedstawione zostaną też dane na temat sytuacji przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się interaktywne sondaże oraz zostaną przedstawione prognozy rozwoju całej branży w najbliższym czasie.

Do udziału w kongresie zgłosiły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem, czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe: CLEPA – reprezentująca interesy producentów części oraz FIGIEFA – zajmująca się obroną interesów dystrybutorów.

Własny wkład wniosą również między innymi Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, UOKiK, Wałbrzyska i Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing,  koordynowany przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Nie zabraknie przedstawicieli władz państwowych, którzy będą mogli odpowiadać na pytania branży.

Oprócz dyskusji o elektromobilności, która na nowo kształtuje motoryzację, specjalne sesje poświęcone będą przemysłowi 4.0 i Agile – koncepcjom, które zmieniają przemysł motoryzacyjny, a także tematowi e-commerce w motoryzacji.

W poprzedniej edycji Kongresu w wzięło udział 800 osób. W tym roku organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2