Firma ZF uczestniczy w targach CES 2020 w Las Vegas, gdzie prezentuje systemy wspomagające automatyczną jazdę.
Zautomatyzowana i autonomiczna jazda to technologie, które w przyszłości pomogą uczynić ruch drogowy bezpieczniejszym, wydajniejszym i wygodniejszym. Obecnie największy potencjał dla samochodów osobowych stanowią funkcje systemu inteligentnej pomocy na poziomie Level 2+.
Z kolei w pełni zautomatyzowane systemy Level 4 (i wyższe) zostaną prawdopodobnie wprowadzone w pojazdach użytkowych i miejskim transporcie pasażerskim. Świadczą o tym nowe zamówienia, które ZF otrzymał od producentów samochodów osobowych i pojazdów użytkowych.
Dzięki produkowanemu przez ZF systemowi coASSIST powstają systemy Level 2+ z funkcjami bezpieczeństwa i komfortu znanymi z klasy premium, które mogą być oferowane w tańszych pojazdach.
ZF otrzymał od azjatyckiego producenta samochodów zamówienie na dostarczenie systemu wyjściowego coASSIST Level 2+ do samochodów osobowych. Umowa obejmuje rozwój systemu i oprogramowania, a także dostarczenie przez ZF technologii czujników i centralnej elektronicznej jednostki sterującej. Połączenie zestawu czujników, w tym kamer i radarów, z centralną jednostką sterującą, umożliwi dostęp do takich funkcji jak adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu i jazdy w korku.
ZF opracowuje obecnie również elektroniczną jednostkę sterującą (ECU) do systemu Level 4 na zlecenie międzynarodowego producenta pojazdów użytkowych. Wprowadzenie systemu na rynek planowane jest na przełomie 2024/2025 roku.
0 komentarzy dodaj komentarz