Według badań Goodyeara przeprowadzonych w całej Europie większość kierowców nie sprawdza ciśnienia w oponach nawet przed długimi podróżami.
Tymczasem niedopompowanie oznacza nierównomierny nacisk opony na powierzchnię drogi, a także zmniejsza powierzchnię bieżnika będącą w bezpośrednim kontakcie z nawierzchnią. Ma to negatywny wpływ na przyczepność opon, właściwości jezdne, a także wydłużenie drogi hamowania.
Ciśnienie powietrza w oponach może spaść o 0,2 bara w przeciągu trzech miesięcy, wyłącznie w wyniku zachodzących każdego dnia procesów dyfuzyjnych. Badania przeprowadzone przez Unię Europejską pokazują, że ponad 64% wszystkich samochodów ma słabo napompowane opony.
Zarówno za niskie, jak i za wysokie ciśnienie w ogumienie wpływa na nierównomierne zużycie bieżnika. Zbyt niskie prowadzi do wzrostu zużycia na zewnętrznej powierzchni opony, natomiast zbyt wysokie – po stronie wewnętrznej.
0 komentarzy dodaj komentarz