Wspólny projekt firm Bosch i Mercedes związany z automatyzacją jazdy wszedł w nowy etap. Usługa współdzielenia przejazdów zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S, która bazuje na aplikacji, została uruchomiona w San José (Kalifornia).
Monitorowane przez kierowcę samochody kursują między West San José i centrum, wzdłuż ulic San Carlos Street i Stevens Creek Boulevard. Usługa będzie początkowo dostępna dla wybranej grupy użytkowników. Będą oni korzystać z aplikacji opracowanej przez Daimler Mobility AG, aby zarezerwować przejazd zautomatyzowanymi Mercedesami klasy S z określonego punktu odbioru do miejsca docelowego. Przedstawiciele Bosch i Mercedes-Benz mają nadzieję, że ten test dostarczy spostrzeżeń dotyczących dalszego rozwijania zautomatyzowanego systemu jazdy na poziomie 4 i 5 według SAE. Partnerzy liczą na pozyskanie dalszych informacji dotyczących tego, w jaki sposób zautomatyzowane samochody mogą zostać zintegrowane z systemem obejmującym również lokalny transport publiczny i wspólne użytkowanie pojazdów.
San José było pierwszym miastem w USA, które w połowie 2017 r. zaprosiło prywatne firmy do przeprowadzenia praktycznych testów zautomatyzowanej jazdy. W zatłoczonym mieście zautomatyzowane samochody monitorujące otoczenie w zasięgu 360 stopni mogą przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa, a ich płynny styl jazdy może poprawić przepustowość ruchu.
Od około dwóch i pół roku firmy Bosch i Mercedes-Benz pracują razem nad rozwiązaniami do zautomatyzowanej jazdy w miastach. Ich wspólnym celem jest osiągnięcie poziomu 4/5 (według SAE) dla w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się bez kierowcy, w tym stworzenie oprogramowania do zarządzania pojazdami. Firmy chcą opracować gotowy do produkcji system, który można zintegrować w różnych typach i modelach pojazdów. W pracach nad oprogramowaniem do kontroli ruchu pojazdów partnerzy nie zdają się wyłącznie na sztuczną inteligencję i zwiększanie przebiegów jazd testowych. Inżynierowie korzystają bardziej z symulacji i specjalnych odcinków testowych, aby konkretnie reagować na sytuacje, które bardzo rzadko występują w ruchu drogowym. W tym celu inżynierowie z centrum testowania i technologii w Immendingen w Niemczech mogą wykorzystywać poligon doświadczalny o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych, zaprojektowany specjalnie do testowania zautomatyzowanej jazdy. Na poligonie można odtwarzać złożone sytuacje w ruchu drogowym niezwykle dokładnie i tak często, jak to potrzebne.
Specjalnie dla pilotażowego projektu zautomatyzowanej usługi przewozowej, firmy Bosch i Mercedes-Benz podjęły współpracę z kolejnym partnerem – Daimler Mobility AG – który opracowuje i testuje platformę flotową. Umożliwia to potencjalnym partnerom prowadzącym usługi wspólnych przejazdów (tzw. ride-hailing) bezproblemową integrację pojazdów (Mercedes-Benz) bez kierowców z ich ofertą usług. Platforma zarządza zarówno samochodami autonomicznymi, jak i konwencjonalnymi (z kierowcami), w tym obsługą i serwisowaniem.
0 komentarzy dodaj komentarz