Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem. Samochód zdobył w tegorocznym teście ADAC Ecotest pięć gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji.
W bieżącym roku zadebiutowała nowa Toyota RAV4 Hybrid z napędem hybrydowym 2.5 o mocy 218 KM (w wersji 4x2) lub 222 KM (w odmianie 4x4). Choć jest to sporych rozmiarów rodzinne auto o podwyższonym nadwoziu i znacznych osiągach (przyspieszenie do 100 km/h w 8,1 s w wersji 4x4), jego zużycie paliwa i emisja spalin utrzymują się na niskim poziomie.
W przeprowadzonym przez specjalistów ADAC teście średnie zużycie paliwa wyniosło 5,6 l/100 km (i 3,6 l/100 km podczas jazdy po mieście). Potwierdza to oficjalne dane producenta, oparte na nowych standardowych testach WLTP, według których RAV4 Hybrid zużywa średnio od 5,5–5,9 l/100 km, w zależności od rodzaju napędu i wyposażenia.
ADAC Environmental Ranking jest organizowany od 2003 roku. Niemieccy specjaliści sprawdzają samochody na dwa sposoby: w testach laboratoryjnych i na drogach. W obu przypadkach model RAV4 Hybrid wykazał się znacznie lepszymi wynikami niż duże SUV-y z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi lub Diesla. Inne modele Toyoty, które w ADAC Ecotest zdobyły pięć gwiazdek, to: Toyota Prius (94 na 100 punktów), Prius Plug-in Hybrid (97 punktów) i wodorowy sedan Toyota Mirai (93 punkty).
0 komentarzy dodaj komentarz