Indywidualne podejście do klientów, odnajdywanie pasji w innowacyjnym zarządzaniu projektami produkcji i dostaw, oraz wsparcie posprzedażowe budują prestiż firmy Dana jako dostawcy najwyższej jakości produktów.
Jakość produktu oraz jego dostępność przy racjonalnych kosztach – to dziś czynniki kluczowe na wymagającym rynku części zamiennych.
Jedną z marek Grupy Dana jest Victor Reinz – kompletna linia uszczelnień silnikowych. Części zamienne tej marki dostarczane są zgodne z rozwiązaniami stosowanymi w sektorze OEM.
Oferta skierowana jest do niezależnego rynku części zamiennych i bazuje na wieloletnich doświadczeniach firmy, która w sektorze montażu fabrycznego OEM szczyci się dostawami dla takich producentów, jak m.in.: Audi, BMW, DAF, Ferrari, Fiat, John Deere, PSA, Renault, Volkswagen czy Volvo.
Stalowe, wielowarstwowe uszczelki głowicy
Obecny kierunek konstruowania silników spalinowych wykazuje tendencję do zmniejszania jednostek, przy jednoczesnym zwiększaniu ich mocy i momentu obrotowego. Kierunek ten, potocznie znany jako downsizing, zapewnia optymalizację zużycia paliwa przy równoczesnym podnoszeniu parametrów trakcyjnych silnika i zmniejszaniu emisji substancji szkodliwych do atmosfery. Czynnikami, które w takich silnikach mają bezpośredni wpływ na uszczelnienia głowic, są: ciśnienie w komorze spalania podczas zapłonu i temperatura spalania mieszanki.
Wymagania
Skutecznemu uszczelnianiu głowic cylindrów, przy zachowaniu długowieczności elementu uszczelniającego, stawia się dziś szereg wymagań. Element uszczelniający musi, z jednej strony, gwarantować uszczelnienie przed przenikaniem gazów i mediów płynnych (makrouszczelnienie), a z drugiej – sprostać zjawisku przenikalności tychże mediów pomiędzy warstwy uszczelniające i uszczelniane (mikrouszczelnienie). Wielowarstwowe uszczelki stalowe (MLS) powinny być wyposażone w specjalne karby w miejscach okalających komory spalania, zapewniające miejscowy nacisk na powierzchnie. Dodatkowo, na całej powierzchni uczelniającej lub na jej części muszą być nałożone powłoki elastomerowe. Oba rozwiązania zastosowane równolegle pozwalają zapewnić odpowiednie makro- i mikrouszczelnienie.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na szczelność jest jakość powierzchni uszczelnianych, ponieważ sama uszczelka, nawet najdoskonalsza, nie zapewni idealnego połączenia powierzchni bloku i głowicy silnika. Standardy dotyczące jakości powierzchni uszczelnianych są ściśle określone w normie DIN EN ISO 4287. Wynoszą one odpowiednio: dla chropowatości R2 ≤ 15 µm, a dla głębokości profili Pt ≤ 22 µm. Wartości te wyznaczają graniczne własności adaptacyjne uszczelek względem powierzchni uszczelnianych i podczas obróbki mechanicznej głowicy czy bloku należy bezwzględnie ich przestrzegać.
Rozwiązanie
Uszczelki MLS Victor Reinz zapewniają bezpieczne uszczelnienie powierzchni bloku silnika i głowicy cylindra o wartościach Rmax do 25 µm. Uszczelnienie makro jest zapewnione dzięki odpowiednim rowkom w obrębie stref uszczelniania przez zastosowanie zewnętrznych warstw ze stali sprężynowej. Dodatkowe, dopasowujące się powłoki elastomerowe, naniesione na zewnętrzne warstwy metalu zapewniają uszczelnienie mikro, poprzez wypełnianie falistości, chropowatości i nierówności powierzchni głowicy czy bloku silnika.
0 komentarzy dodaj komentarz