Organizacje reprezentujące niezależny rynek motoryzacyjny (w Europie FIGIEFA, w Polsce SDCM) przyjęły z zadowoleniem oficjalne oświadczenie Komisji Europejskiej z 22 lipca tego roku. Przedstawiono w nim dwa możliwe kierunki zmiany obecnego stanu prawnego, czyli: zastosowanie ogólnych zasad konkurencji w połączeniu ze specyficznymi, wytycznymi i/lub sektorowe rozporządzenie typu GVO.
Jednocześnie FIGIEFA i SDCM zwracają uwagę, że rozporządzenie dotyczące sektorowych regulacji jest bardziej odpowiednie dla rozwiązania szczególnych problemów, działających negatywnie na niezależny rynek motoryzacyjny. Oczekują też od Komisji skoncentrowania się w następnych miesiącach na problemie niedociągnięć związanych z dotychczasowym rozporządzeniem MV-BER, np. dotyczących zasad gwarancji.
Ich skutkiem było utrudnianie przez koncerny samochodowe niezależnym warsztatom dostępu do ważnych danych technicznych.
0 komentarzy dodaj komentarz