Zaprezentowany przez firmę Mercedes-Benz czterocylindrowy OM 654 jest pierwszym modelem z nowej rodziny przyjaznych środowisku silników zgodnych z normą Euro 6d.
Jednostka ta zadebiutuje w modelach klasy A i B. W autach tych montowany będzie także nowy, opracowany przez Hengsta moduł filtra oleju, który dzięki hybrydowej konstrukcji ma mniejszą masę i większą wydajność.
Nowe silniki wysokoprężne aut Mercedesa mają moc 110 lub 140 kW, pojemność 2 litrów i są reklamowane ako kompaktowe, mocne i pozwalające zaoszczędzić paliwo.
Udoskonalony i opracowany filtr zawiera umieszczoną w podstawie modułu wkładkę do początkowego napełniania olejem, co zmniejsza różnicę ciśnień. Inżynierowie udoskonalili także projekt uszczelki, która zapewnia maksymalną wytrzymałość. W tym celu wyposażono wbudowany wkład filtra w trzpień podtrzymujący, dzięki czemu filtr może wytrzymać nawet najwyższe poziomy ciśnienia bez deformacji.
Ekologiczny wkład filtra Energetic 7 ma zasadnicze znaczenie dla trwałości modułu. Podczas serwisu wystarczy wymienić sam wkład filtra. Zamek uszczelniający eliminuje możliwość instalacji niewłaściwego wkładu filtra, a zawór spustowy oleju jest zintegrowany bezpośrednio z modułem.
Po seryjnym wprowadzeniu filtra w pojazdach Mercedes-Benz klasy A i B pod koniec tego roku Hengst udostępni moduł także na niezależnym rynku części zamiennych.
0 komentarzy dodaj komentarz