W czerwcu projektanci BASF przedstawili nowe kolory i koncepcje kolorystyczne dla branży motoryzacyjnej. Dziewiąta odsłona globalnych trendów kolorystycznych w branży motoryzacyjnej charakteryzuje się zaangażowaniem w aktywne kształtowanie przyszłości i pokazuje, jakie kolory odzwierciedlą ducha nadchodzących czasów. Chociaż jeszcze trochę potrwa, zanim będą gotowe do zastosowania przez OEM jako kolory w motoryzacji i będzie można zobaczyć je na drogach, marka premium Glasurit już dziś pracuje nad stworzeniem doskonałych rozwiązań w dziedzinie lakierowania. Będą one w pełni dopracowane wraz z rozpoczęciem produkcji OEM.
ACT/9, nowa kolekcja trendów kolorystycznych w przemyśle motoryzacyjnym 2019–2020, odpowiada na potrzebę aktywnego kształtowania przyszłości. Projektanci działu powłok firmy BASF przełożyli to dążenie w zbiór przyszłych inspiracji kolorystycznych dla powierzchni motoryzacyjnych, wykorzystując w tym celu analizę trendów technologicznych i zmian społecznych. W ramach tego projektu współpracowały ze sobą cztery studia projektowe z Ameryki Północnej, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Azji i Pacyfiku. Skoncentrowanie się na tych regionach zapewniło dogłębne zrozumienie danych rynków oraz ich kluczowych motywacji kolorystycznych.
Globalne tendencje w zakresie kolorów odzwierciedlają pozytywne zaangażowanie do łączenia innowacji cyfrowych z potrzebami ludzi. Rosnące znaczenie cyfryzacji podkreśla akceptację dla wsparcia komputerowego. Zdecydowane nowe podejście do zasobów na nowo przekształca krajobrazy produktów i wzorce konsumpcji.
Zróżnicowany zakres kolorów sygnalizuje otwartość na cyfrowy postęp
Wiele odcieni i wyraźnie różniące się poziomy nasycenia charakteryzują otwarte podejście do postępów w cyfryzacji. Wsparcie cyfrowe jest obecnie postrzegane jako naturalna część życia, a jego wpływ nadal rośnie. W związku z tym barwy przyszłej mobilności muszą być cieplejsze i bardziej przyjazne. Kolory nietypowe dla przemysłu motoryzacyjnego, takie jak żółtawe odcienie i wielowymiarowe metaliczne odcienie złota są zgodne z tymi wskazówkami.
Odmiany odcieni metalicznych odzwierciedlają zaangażowanie konsumentów w zmianę społeczną
Trendy kolorystyczne odzwierciedlają obserwacje twórców dotyczące rosnącego pragnienia wprowadzenia istotnych zmian. Ma to wpływ nie tylko na ogólne modele konsumpcji i zachowania, ale także na cele osobiste. Jako że wielu młodych ludzi nie wykonuje zazwyczaj jednej pracy przez całe życie, proste życiorysy są zastępowane przez wieloaspektowe style życia, co obecnie określane jest mianem pokolenie „slash” (ang. „slash generation”). Wymaga to elastycznego nastawienia do wzorców mobilności. Pokolenie ”slash” jest nastawione na elastyczność, kreatywność i zapewnienie odpowiedniej równowagi między pracą a wypoczynkiem. Zależności te zostały uchwycone przez cały szereg metalicznych i pełnych kolorów, począwszy od jasnych aż po ciemne odcienie.
Ponadto liczne inicjatywy konsumenckie i przemysłowe promują gruntownie nowe podejście cyklu życia materiałów. Projektanci działu powłok BASF przekształcają te impulsy w innowacyjne koncepcje kolorów łączące estetykę z rozwiązaniami zapewniającymi zrównoważony rozwój.
Region EMEA – definiowanie nowych standardów
Niezmiennie pozytywne nastawienie to wskazówka dotycząca nadchodzących zmian konwencji społecznych na terenie EMEA, dzięki którym unikalne kolory, takie jak metaliczny fiolet, mogą zyskać na popularności. Jednym z aspektów podkreślających ten optymizm jest ciągle rosnące znaczenie indywidualności w koncepcjach projektowych odzwierciedlone w skomplikowanych metalicznych kolorach z przestrzeni beżu i złota. Kolejnym aspektem życia w tym regionie jest eksploracja ludzkich potrzeb w kontekście coraz bardziej zautomatyzowanej mobilności. W związku z tym wybór kolorów w regionie EMEA charakteryzuje się „nienaturalnym” wyglądem, odsuwającym na dalszy plan efekty i skupiającym się na funkcjonalności. Podkreśla to również podejście mające na celu wdrażanie postępowych pomysłów.
Doświadczenia działu powłok dotyczące kolorów
Co roku projektanci działu powłok BASF przekładają swoje ustalenia oraz przewidywania zmian technologicznych i społecznych na kolekcję, która będzie miała wpływ na kolory w branży motoryzacyjnej przez kolejne 3–5 lat. Prowadzą oni intensywne badania nad przyszłymi trendami i wykorzystują je jako fundament dla opracowywania rozwiązań dotyczących powierzchni, struktury i koloru. W związku z tym przedstawiają światowe trendy i wydarzenia w regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku (AP) oraz Ameryki Północnej (NA).
Od trendu kolorystycznego do rozwiązania w dziedzinie lakierowania
BASF wykorzystuje swoją kolekcję trendów kolorystycznych do pokazania, jakie efekty i światy kolorów odzwierciedlają ducha czasu najbliższej przyszłości w trzech dużych regionach. Producenci samochodów mogą korzystać ze świeżych, modnych kolorów, takich jak te, w celu podkreślenia charakteru ich nowych modeli, a jednocześnie zyskać pewność, że trafią w gusta potencjalnych nabywców w ciągu najbliższych 3–5 lat. Tyle czasu potrzeba, aby nowe trendy odnośnie kolorów przełożyły się na prawdziwe tendencje kolorystyczne. W tym czasie, w oparciu o informacje uzyskane od zespołu projektowego, nowe kolory są dopracowywane we współpracy z producentami samochodów do momentu, kiedy nie będą gotowe do zastosowania przez OEM. Przez cały ten czas są poddawane rygorystycznym testom jakości.
0 komentarzy dodaj komentarz